جی اف آر سی چیست

نمای جی اف آر سی GFRC چیست + تفاوت نمای GRC و GFRC

اگر قصد دارید یک نمای ساختمانی منحصر به فرد ایجاد کنید، بهتر است نگاهی به نماهای GFRC بیاندازید. این نوع نما در حین زیبایی، مقرون به صرفه نیز خواهد بود. در این پست آموزشی با کمک مشاورین کارخانجات تولیدی بتن پیش ساخته آشیانو می‌خوانیم که نمای جی اف ار سی (gfrc) چیست؟ و چه کاربردی دارد. همچنین به صورت کامل بررسی می‌کنیم که چرا مورد استقبال عموم مردم بخصوص در شهرهای بزرگ کشور قرار گرفته است. شاید بتن GFRC را با نام بتن الیاف شیشه بشناسید. البته این محصول به نمای خشک نیز معروف است.

نمای GFRC از مقاومت بالایی برخوردار است زیرا از الیاف شیشه، سیمان پرتلند، آب، سنگدانه ریز، پلیمر اکریلیک و دیگر مواد افزودنی تشکیل شده است. همچنین به دلیل زیبایی و کیفیت آن، تحت عنوان پوشش نهایی استفاده می‌شود و متریال دیگری روی آن‌ قرار نمی‌گیرد. این مصالح مقاومت بالایی در برابر فشار هوا، آلاینده‌های موجود در هوا و عوامل طبیعی همچون باران، باد، تگرگ، برف و … دارد.‌ به همین دلیل کاربردهای مختلفی برای طراحان، معماران، مهندسان و… خواهد داشت. در ادامه‌ی مطلب بیشتر با خصوصیات، مزایا و معایب این محصول آشنا می‌شویم.

نمای gfrc چیست؟ (نمای جی اف آر سی چیست)

متریال gfrc یکی از مصالح منعطف، طرح پذیر و متنوع در اجرای نماهای مدرن و سنتی می باشد و یکی از بهترین نماهای شناخته شده در بازارهای بین المللی به حساب می آید. در ایران نیز از این متریال با توجه به اقلیم کشور و معماری اصیل ایرانی و اجرای نمای مدرن امروزی، استفاده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این روش نسبت به روش های اجرایی سنتی بسیار اقتصادی و به صرفه می باشد. همچنین ایمنی بالاتری داشته و زیبایی آن منحصر به فرد است. از مزایای این نما استحکام و دوام بسیار بالا، مقاومت و طول عمر بالا، عایق صوتی و حرارتی، حمل راحت و نصب سریع به دلیل پیش ساخته بودن، تنوع طرح و رنگ بالا، مناسب برای مناطق زلزله خیز، مقاومت بالا در برابر یخبندان، دارای قابلیت استفاده مجدد و جابجایی نما و قابل استفاده در معماری های مختلف می‌باشد.

قطعا در کنار این همه مزایا چندین معایب کوچک نیز وجود دارد. احتمال جذب رطوبت و آسیب به ساختار نما، نیاز به نصب و نگهداری دقیق، مقاومت کمتر از نمای grc در برابر آتش و حرارت از معایب grfc می‌باشد. اما مواردی نیز وجود دارد که این آسیب‌ها را تا حد زیادی کنترل کند. مواردی همچون:

  • مراقبت از نما در برابر آسیب‌های فیزیکی و محیطی
  • نظافت منظم و دقیق
  • استفاده از مواد شستشوی مناسب
  • تعمیرات و بازسازی به موقع در صورت لزوم
  • رعایت دستور العمل ‌های تولیدکننده

در صورتیکه از دستورالعمل‌های تولید کننده پیروی کنید، می‌توانید این معایب را تا حدی زیادی کاهش دهید. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما با موضوع بتن اکسپوز چیست را بخوانید.

مزایا gfrc چیست

نمای grc چیست؟

این نما به نمای خشک نیز معروف است. زیرا جی‌ آر سی از خانواده‌ مواد کامپوزیتی تقویت شده با پایه سیمانی می‌باشد. اما وزن این محصول خیلی کمتر از محصولات بتنی پیش‌ ساخته قدیمی خواهد بود. البته لازم است بدانید که نمای جذاب جی اف آر سی سبک تر از جی آر سی می‌باشد‌. زیرا در این محصول خاصیت مقاومت بیشتر است اما در محصول GFRC وزن و انعطاف پذیری تقویت شده است. البته هر دو محصول مزایا و قابلیت‌های زیادی دارند که برتری هر یک را نسبت به متریال قدیمی ثابت می‌کند‌.

شاید برای شما قیمت نمای جی اف آر سی یا grc مهم باشد. در این باره باید به شما بگوییم که اینگونه نماها کاملا سفارشی هستند. به همین خاطر طرح و پنل هر نما در هر پروژه با پروژه دیگه متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان یک قیمت ثابت و مشخص به عنوان قیمت نمای gfrc تعیین نمود. بلکه باید تمام آیتم ها و عوامل تأثیر گذار را بررسی کرد و از مشاوره‌ی کارشناسان این موضوع کمک گرفت.

از مزایای grc مقاومت در برابر ضربه و شکستگی، مقاومت در برابر آتش و حرارت، مقاومت در برابر آب و هوا و تغییرات دما، مقاومت کششی و خمشی بسیار بالا، مقاومت در مقابل خوردگی، قابلیت شکل‌دهی و طراحی انعطاف پذیر و… می‌باشد. اما در کنار تمامی این مزایا معایبی نیز وجود دارد که باید به آن هم توجه داشت. این معایب از جمله: شکستن در صورت استفاده نادرست، نیاز به نصب و نگهداری منظم و… می‌باشد.

نمای grc چیست

پنل جی اف ار سی

پنل یا همان تایل GFRC با دوام ترین مصالح در نماسازی داخلی و خارجی می‌باشد. این محصول دارای مقاومت کششی است و استفاده از الیاف شیشه در بتن آن باعث افزایش مقاومت سایشی نیز می‌شود. همچنین در برابر آتش و مقاومت های مکانیکی نیز مقاوم است. به همین دلیل از بوجود آمدن ترک های سطحی و عمقی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. پنل جی اف آر سی در دسته های دیوار پوش ها و کف‌ پوش‌ها قرار دارد و هزینه‌ی آن در مقایسه با هزینه‌های مصالح بسیار مناسب خواهد بود. همچنین از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار است و می‌توان در ابعاد سفارشی نیز تولید نمود. این پنل را می‌توان به عنوان یک صفحه بتنی با روش نصب خشک و تر اجرا نمود.

البته بهترین روش برای نصب سیستم اجرای خشک می‌باشد. اما در برخی مواقع به دلیل اصرار کارفرمایان به کاهش هزینه های اجرا، می‌توان از اجرای نما سیستم قدیمی یعنی از طریق ملات یا دوغاب نیز اقدام کرد. به طور کل نمای جی اف آر سی با استفاده از پانل‌های آماده انجام می‌شود. در اصل کلیه مراحل تولید آن در کارخانه و با استفاده از نیروی متخصص انجام می‌گردد. به همین دلیل نصب آن از سرعت اجرایی بالایی برخوردار است. گرچه نصب هر دو نوع نما نیاز به توجه و دقت دارد، به همین خاطر استفاده از نیروی متخصص برای نمای GFRC جی اف آر سی و جی آر سی لازم و ضروری می‌باشد. شرکت آشیان نو با توجه به افزایش استقبال از این محصول طرح های با کیفیت و متنوعی ارائه می دهد که برای خرید و اطلاع از قیمت بتن اکسپوز و پنل های جی اف آر سی با کارشناسان آشیان نو تماس بگیرید.

پنل جی اف ار سی

تفاوت نمای GRC و GFRC

مهم‌ترین تفاوت GRC و GFRC در مواد تشکیل دهنده و مواد پایه است. نمای grc از بتن مسلح با الیاف شیشه‌ای تشکیل شده است. اما نما gfrc از بتن آهکی مسلح با الیاف شیشه‌ای ساخته می‌شود. که این نوع تفاوت در ساختار و ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی هر یک تاثیرگذار است. البته هر دو ماده در مواردی همچون سقف‌ها و پوسته‌های ساختمانی، آثار هنری و نماهای تزئینی، نمای خارجی ساختمان‌ها، فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و میدان‌ها کاربرد دارند. اما انتخاب GRC یا GFRC به نیازها و مشخصات پروژه بستگی دارد.

نمای gfrc دارای وزن سبک و انعطاف پذیری بیشتری خواهد بود. در صورتی که برای مقاومت در برابر آتش و حرارت، نمای grc مناسب‌تر خواهد بود. در صورت آسیب و خرابی هر دو مورد یعنی نمای grc و gfrc قابل تعمیر و بازسازی هستند. بهتر است قبل از انتخاب خود به مواردی همچون هزینه و نیازهای نگهداری نیز توجه داشته باشید. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین آشیانو ارتباط برقرار کنید. این مشاوره برای شما به صورت رایگان انجام خواهد شد، تا بتوانید انتخابی اصولی و مناسب داشته باشید. پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی دیگر ما با موضوع بهترین دیوارپوش حیاط را نیز مطالعه فرمایید.

تفاوت grc و gfrc

کارخانه جی اف ار سی

تولیدکنندگان زیادی در ایران به ساخت و تولید GRFC مشغول می‌باشند. اما باید کیفیت کار و متریال و در نهایت قیمت محصولات آنها را مورد بررسی و مقایسه قرار داد. ملاک شما در این ارزیابی باید مقدار سفارش، نوع پروژه و کیفیت محصول باشد. شما می‌توانید سوالات خود را با مشاورین و متخصصین کارخانجات تولیدی بتن پیش ساخته آشیان نو مطرح کنید. کارخانه این محصول باید توانایی تامین نیاز معمار و مشتری در حجم انبوه را داشته باشد. ضمن آنکه باید بتواند تمامی محصولات سفارشی را به صورت یک رنگ و یک دست به مشتریان خود ارائه دهد.
همچنین یک تولیدکننده‌ی توانمند، قادر است تا محصولات مختلفی برای نمای خارجی، دیوارهای خارجی، پشت بام، محیط درونی، دیوار های داخلی، کف، سقف و انواع دکور شامل مانند عوامل تزئینی و… را تولید کند. که برخی از این محصولات را با توجه به تجربیات و دانش خود بر پایه‌ی GRC یا GFRC تولید می‌نماید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات و آشنایی بیشتر با کارخانه نمای جی اف آر سی و اطلاع از قیمت پنل های gfrc از طریق شماره 02166501975 اقدام نمایید.

اجرای جی اف ار سی

نمای gfrc در تهران

در شهرهای بزرگ و پرجمعیتی همچون تهران، نمای پیش ساخته gfrc کاربرد زیادی دارد. از مهم‌ترین دلایل آن، سرعت تولید و اجرای نما خواهد بود. اما تنها این موارد از مزیت‌های این نما نیست. بلکه مقاومت و استحکام بالا، مهم‌ترین دلیل خرید این محصول می‌باشد. روند فرسایش این نوع متریال به نسبت مصالحی همچون آجر، سیمان و … کمتر است. به همین خاطر نمای جی اف آر سی مناسب شهرهای بزرگ با ذرات معلق و آلاینده‌ها مخلوط در هوا می‌باشد. تهران به عنوان مهم ترین شهر ایران باید جلوه و منظره بسیار زیبایی داشته باشد.

به همین دلیل نمای ساختمان در این شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حتی نمای یک ساختمان می‌تواند ارزش ساختمان را افزایش دهد و قیمت بالاتری داشته باشد. با کمک این متریال می‌توان سبک‌های مدرن، سنتی و ایرانی بسیاری را اجرا کرد. به عنوان مثال زمانی که قصد اجرای طرح‌های اسلیمی را داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما پنل‌های جی اف آر سی خواهد بود. تمامی این موارد می‌تواند در پرطرفدار بودن GFRC در تهران و دیگر شهرهای بزرگ تاثیرگذار باشد. به علاوه قیمت این محصول را می‌توان در نظر گرفت که به صرفه‌تر و مناسب‌تر از دیگر محصولات بازار می‌باشد. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما با موضوع ویژگی های سقف اکسپوز چیست را نیز مطالعه فرمایید.

سخن نهایی

در این مطلب با نمای جی اف آر سی یا پنل gfrc آشنا شدیم و تفاوت نمای GRC و GFRC را مورد بررسی قرار دادیم. محصول جی اف آر سی از کیفیت بالاتری نسبت به مصالحی همچون آجر، سیمان و… برخوردار است. همچنین مناسب شهرهای بزرگ و پرجمعیت نیز خواهد بود. البته مقاومت در برابر شکستن، فشار، سایش، شرایط آب و هوایی و محیطی، یخبندان، در برابر مواد خورنده و… از دلایل این موضوع می‌باشند. همچنین طرح پذیری و رنگ پذیری بتن به ما این امکان را می دهد محصول GFRC جی اف آر سی را در طرح ها و رنگ های مختلف به مشتریان خود عرضه نماییم.

اگر بخواهیم به طور خلاصه از مزایا این نما صحبت کنیم باید یادآوری کنیم که این نما به دلیل پیش ساخته بودن از سرعت بالایی در تولید و اجرا برخوردار است. همچنین به خاطر ضخامت کمی که دارد، وزن نمای ساختمان را کاهش می‌دهد. در برابر زلزله و دیگر عوامل مخرب مقاوم است و برای شهرهای گرمسیر و سردسیر گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. نکته‌ی بسیار جذاب مجموعه آشیانو این است که محصولات خود را با حاشیه سود کمتری به مشتریان عرضه می‌نماید تا پروژه‌های بیشتری را جذب کند. پیشنهاد می‌شود نمونه کارهای اجرای نمای جی اف ار سی را در پیج اینستاگرام ما مشاهده نمایید. پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی دیگر ما با موضوع دیوارپوش ضد سرما را نیز مطالعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *