انواع دیوارپوش حیاط

انواع دیوارپوش حیاط + معرفی 5 مدل پرطرفدار

یکی از پوشش‌های تزیینی که در انواع ساختمان‌های تجاری، مسکونی و دیگر فضاها استفاده می‌شوند، دیوار پوش‌ها هستند. در مطلب امروز از کارخانجات تولیدی بتن آشیان نو تصمیم داریم انواع دیوار پوش حیاط و 5 مدل پرطرفدار را برای شما بیان کنیم. برای اینکه اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورید تا انتها این مطلب را مطالعه کرده و ما را همراهی کنید.

اصطلاح دیوارپوش، پوشش‌های دیواری گوناگونی را شامل می‌شود. یکی از روش‌های معمول برای نمای داخلی حیاط استفاده از دیوارپوش حیاط است. این نوع دیوار پوش باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر زیبایی دارای مقاومت و استحکام باشد. امروزه تنوع بسیاری زیادی در زمینه نمای داخلی و خارجی ساختمان و پوشش دیوارهای حیاط وجود دارد. انتخاب دیوار پوش مناسب با توجه به سبک معماری، شرایط اقلیمی و در نهایت سلیقه فردی انجام می‌شود.

بهترین دیوار پوش حیاط

اگر بخواهیم یک دیوار پوش مناسب برای حیاط یا بصورت کلی دیوارپوش فضای باز انتخاب کنیم باید به شرایط موجود در حیاط و نمای بیرونی ساختمان توجه داشته باشیم. چرا که هر نوع پوششی مناسب برای جلوه دادن بیشتر به دیوارهای حیاط نمی‌باشد. یکی از ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب دیوارپوش باید به آن دقت کنید، مقاوم بودن آن در برابر عوامل محیطی مانند گرما، سرما، باد، باران، رطوبت و در نهایت نور مستقیم خورشید است. ضد ضربه بودن و مقاومت در برابر انواع آسیب‌ها از دیگر عوامل تعیین یک متریال متناسب با دیوارهای حیاط می‌باشد. اگر بخواهیم به بهترین دیوارپوش‌های حیاط اشاره‌ای داشته باشیم، بتن اکسپوز، دیوار پوش بتنی و میکروسمنت در اولویت قرار خواهند داشت. در ادامه با انواع دیوارپوش‌ آشنا خواهیم شد.

بهترین دیوارپوش حیاط

انواع دیوارپوش حیاط

در این بخش با انواع دیوارپوش حیاط آشنا خواهیم شد. دیوارپوش‌های معرفی شده به عنوان بهترین گزینه و انتخاب برای محیطی مانند حیاط هستند.

1. دیوار پوش بتنی

اگر بخواهیم لیستی از انواع دیوارپوش را برای حیاط در نظر بگیریم، دیوارپوش بتنی در ابتدای لیست قرار دارند. در قسمت قبلی به این موضوع اشاره کردیم که متریال مناسب برای پوشش حیاط باید از مقاومت در برابر عوامل محیطی برخوردار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع دیوار پوش بتنی با توجه به اینکه بتن‌ها جز مصالح سخت می‌باشند این نوع دیوار پوش متناسب با محیط حیاط و فضاهای باز است. به طور کلی دیوارپوش‌های بتنی تمام ویژگی‌های یک پوشش مناسب را با خود به همراه دارد، علاوه بر این ظاهر زیبا و متفاوت را به نمای داخلی حیاط خواهد داد. بنابراین دیوار پوش بتنی را در اولویت انتخاب‌هایتان قرار دهید، چرا که مدت زمان بسیاری این نما مهمان حیاط ساختمان خواهد بود.

دیوارپوش بتنی برای حیاط

2. میکروسمنت

میکروسمنت پوشش دیواری از جنس پلیمر است و ترکیبی از مواد پایه بتن و الیاف پلیمر می‌باشد. این نوع پوشش را برای نماهای داخلی و همچنین فضاهای خارجی مانند حیاط استفاده می‌شود. مزیت بکارگیری این متریال این است که بر روی دیوارهایی که از قبل پوششی کهنه و فرسوده دارند، قابلیت اجرا شدن دارد. با توجه به ویژگی مقاوم بودن و همچنین خاصیت آب گریزی می‌توان این نوع از دیوار پوش حیاطی را با خیال راحت استفاده کرد. طیف رنگی این متریال بالا می‌باشد، علاوه بر این داشتن خاصیت رنگ پذیری میکروسمنت دست افراد را برای تغییر و تنوع باز خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که این پوشش در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و تغییر در رنگ دانه‌های آن صورت نمی‌گیرد. اگر دوست دارید از پوشش های بدون درز و یکپارچه برای دیوارهای خود استفاده کنید، این گزینه بسیار عالی و مناسب است. همچنین دیوارپوش میکروسمنت دیوارهای حیاط را در برابر هر گونه ضربه و عوامل محیطی مقاوم نگه می‌دارد. در صورتی که فضای حیاطتتان کوچک است، این پوشش را برای آن انتخاب کنید. چرا که عدم وجود اتصالات آن را بزرگتر و وسیع تر نشان می‌دهد. جهت مشاهده نمایندگی فروش میکروسمنت کلیک کنید.

نمای میکروسمنت برای حیاط

3. دیوار پوش بتنی طرح چوب

از دیگر انواع دیوار پوش حیاط می‌توان به بتن طرح چوب اشاره کرد. همانطور که از نام این متریال مشخص است جنسی بتنی اما با طرح هایی مانند چوب طراحی و تولید می‌شوند. آنها با بهره گیری از الگوهایی که‌ از سطح چوب گرفته‌ شده، ساخته‌ می‌شوند. اگر علاقمند به فضاهایی با تم گرم و نزدیک به طبیعت هستید می‌توانید از این نوع پوشش استفاده کنید. علاوه بر فضای حیاط از این بتن با طرح چوب در فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. طرح‌ها و رنگ‌های دیوار پوش بتنی طرح چوب متفاوت و متنوع است و همین امر انتخاب را برای افراد آسان خواهد کرد. از مزیت های استفاده این متریال، داشتن ویژگی‌هایی مانند مقاوم بودن در برابر حرارت یا آتش، داشتن خاصیت ضد آب و دیگر عوامل خارجی است.

دیوار پوش بتنی طرح چوب

4. دیوارپوش آجری

نمونه‌ای دیگر از دیوار پوش برای حیاط  دیوارپوش‌هایی از جنس آجر هستند. این نوع دیوارپوش مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر عوامل آب و هوایی دارد. ضمن آنکه کمتر نیاز به تعمیرات پیدا می‌کند. از این روش برای برخی از ساختمان‌ها، خانه‌های مدرن، بیلبوردها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها استفاده می‌شود. در دنیای امروز دیوارپوش‌های آجری را نام بریک وال کلاژ نیز می‌شناسند. گرچه دیوارپوش آجری در انواع مختلفی طراحی می‌شود. دسته اول از آجر واقعی ساخته شده‌اند که بر روی سطح دیوار متصل می‌شوند. دسته‌ی دوم از سنگ مصنوعی ساخته می‌شوند. در اصل تکه‌های کوچک سنگ مصنوعی بر روی سطح دیوار متصل شده و طبیعی به نظر می‌رسند.

سومین دسته مختص به سنگ مصنوعی با رنگ آمیزی است که جدید و مدرن به نظر می‌رسند. دسته‌ی چهارم پانل‌های آجری شکل هستند که از تکه‌های کوچک آجر در قالب پانل‌های بزرگ تشکیل شده‌اند. این نوع نیز به شکل طبیعی آجر به نظر می‌رسند. پنجمین دسته را آجر سفید تشکیل می‌دهد. این تکه‌های کوچک آجر سفید بر روی دیوار نصب شده و ساده و مدرن به نظر می‌رسند. گروه بعدی آجر با فرم‌های مختلف است که شکلی زیبا و جذاب دارد. آخرین دسته نیز موزائیک آجری بوده و با اندازه و شکل‌های مختلف بر روی سطح دیوار متصل می‌شوند. این دسته ظاهری هنری دارد. پیشنهاد می‌شود قبل از بررسی دیوارپوش بعدی مقاله‌ی دیوارپوش عایق سرما و گرما را نیز مطالعه فرمایید.

5. سنگ مصنوعی

این مدل ‌دیوارپوش ‌به علت تشابه بسیار زیاد به سنگ طبیعی با نام‌ دیوارپوش سنگ مصنوعی معروف شده است. گرچه ویژگی‌های زیادی دارد اما می‌توان گفت ویژگی اصلی آن زیبایی منحصر به فرد و طبیعی بودن آن می‌باشد. البته قیمت دیوارپوش سنگ مصنوعی از دیوارپوش سنگ طبیعی کمتر است. به همین خاطر مورد توجه مشتریان زیادی قرار می‌گیرد. ‌ابعاد و اندازه‌ی ورق‌های این دیوارپوش‌ها ‌در حدود ۳ متر و نیم ‌از فضای دیوار را پوشش میدهد. اما با ابعاد دیگر نیز قابل سفارش است. سنگ مصنوعی از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است.

مزایایی همچون:

  • قابلیت نصب بر روی تمامی سطوح دیوار، هموار و ناهموار
  • ضد ضربه بودن و ضد خش بودن
  • سهولت طراحی برای طراحان و معماران دکوراسیون داخلی
  • قابلیت شستشوی بامواد شوینده خانگی و مواد شوینده صنعتی برای بیمارستان‌ها و هتل‌ها
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا برای حمل و نصب راحت (نصب توسط چسب)
  • قابلیت آنتی باکتریال بودن‌ (هیچ گونه جرم و میکروبی روی دیوارها باقی نمی‌ماند)
  • با قابلیت غیر قابل اشتعال (دیرتر از دیگر مواد آتش می‌گیرد)

دیوار پوش حیاط خلوت

دیوار پوش حیاط خلوت

در مطالب قبل انواع دیوار پوش حیاط را معرفی و توضیحات لازم را برای هر کدام ارائه دادیم. اکنون نوبت به دیوارپوش حیاط خلوت می‌رسد. با توجه به اینکه حیاط خلوت نیز جز فضای خارجی ساختمان قرار می‌گیرد، باید از متریال مقاوم و مستحکم استفاده شود. در نظر گرفتن نمای بیرونی ساختمان نیز در انتخاب پوشش مناسب برای حیاط خلوت بی‌تاثیر نخواهد بود. بهتر است ویژگی‌های مقاوم بودن، زیبایی و همچنین کاربردی بودن را برای انتخاب دیوارپوش حیاط خلوت در نظر داشته باشید. یکی از گزینه های پیشنهادی پوششی برای حیاط خلوت، دیوارپوش گیاه های مصنوعی می‌باشد.

ظاهر زیبا و سرسبز این پوشش به جلوه دو چندان حیاط‌ خلوت کمک خواهد کرد. اگر علاقمند به طبیعت هستید بهتر است دیوارپوش چوبی را برای حیاط خلوت خود در نظر بگیرید. با دیدن نمای چوبی، حس گرما و طبیعت به شما منتقل می‌شود. در کنار پوشش چوبی یک میز و صندلی با همین جنس نیز هارمونی خوبی را به وجود می‌آورد. عده ای از افراد نیز دوست دارند چند پوشش را به صورت همزمان در حیاط خلوت خود استفاده کنند. در این زمان دیوارپوش های ترکیبی تمامی نیازهای یک فرد را برطرف می‌کند.

دیوار پوش حیاط خلوت

دیوار پوش بالکن (دیوار پوش تراس)

بالکن ها یکی از فضاهایی هستند که می‌توان آن را به مکانی جذاب، دنج و آرام‌بخش تبدیل کرد. در این قسمت قصد داریم بهترین پوشش برای دیوار بالکن را معرفی کنیم. اگر بالکنی کوچک دارید می‌توانید با صرف زمانی کوتاه و کمی هزینه به فضایی متفاوت تغییر دهید. یکی از گزینه های اساسی در ایجاد تغییر خرید دیوارپوش بالکن می‌باشد. متریال‌های مختلفی وجود دارند که سلیقه و نیازهای تمامی افراد با آنها برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که دیوارپوش مناسب برای بالکن های کوچک متفاوت از فضای یک بالکن بزرگ است. رنگ‌های روشن، متریال های یکدست و بدون درز و سطوح صاف و مسطح یک بالکن کوچک را بزرگتر نشان خواهد داد.

اما در صورتی که بالکنی با فضای بزرگ داشته باشید دستتان برای اجرا انواع طرح‌ها باز می‌باشد. امروزه از بالکن‌ها برای کارهای مختلفی مانند استراحت، مطالعه، مکانی برای گفتگو و بسیاری از کارهای دیگر استفاده می‌شود. با توجه به این موضوع بهتر است این مکان را با ایده های جدید به بهترین شکل ممکن پوشش دهید. یکی از بهترین دیوارپوش های بالکن میکروسمنت‌ها می‌باشند. این متریال در اثر بارش، رطوبت و نور مستقیم خورشید دچار تغییر و دگرگونی نخواهد شد. بتن اکسپوز‌ها نیز مناسب افرادی است که علاقمند به سبک های مدرن و کلاسیک هستند. پوشش بتن اکسپوز طول عمر بالایی داشته و انتخاب این گزینه برای شما به صرفه خواهد بود.

دیوارپوش بالکن

سخن نهایی

در این مطلب با انواع پوشش دیوار حیاط آشنا شدیم و بهترین نوع دیوارپوش برای حیاط را معرفی کردیم. استفاده از یک دیوارپوش جذاب از لازمات طراحی و دکوراسیون هر محیط می‌باشد. در این مقاله انواع دیوارپوش مناسب را برای حیاط را معرفی کردیم. اما اگر به عنوان نتیجه‌گیری به دنبال بهترین گزینه هستید، باید به شما دیوارپوش بتنی را معرفی کنیم. گرچه این دیوارپوش برای تمامی سبک‌های دکوراسیون مناسب نیست اما در بیشتر موارد کاربرد دارد.

در نهایت باید به دنبال دوام و ماندگاری دیوارپوش باشید تا در محیط مرطوب و نامساعدی همچون حیاط دچار آسیب‌های احتمالی نشود. برای کسانی که قصد دارند سبکی خاص و زیبا در حیاط خود ایجاد کنند، دیوارپوش آجری یا دیوارپوش طرح چوب نیز مناسب است. اما دیوارپوش میکروسمنت نیز ترکیبی از مواد پایه بتن است و دوام بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد. در کل مشخصات هر نوع دیوارپوش در بخش مربوطه ذکر شده است. در صورتی که مزایا و معایب دیوارپوش را نمیدانید به دیگر مقاله مربوطه در سایت آشیانو مراجعه کنید.

سوالات متداول:

بهترین دیوار پوش حیاط کدام است؟
یکی از ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب دیوارپوش باید به آن دقت کنید، مقاوم بودن آن در برابر عوامل محیطی مانند گرما، سرما، باد، باران، رطوبت و در نهایت نور مستقیم خورشید است. ضد ضربه بودن و مقاومت در برابر انواع آسیب‌ها از دیگر عوامل تعیین یک متریال متناسب با دیوارهای حیاط می‌باشد.

انواع پوشش دیوار حیاط کدامند؟
دیوار پوش بتنی، میکروسمنت، دیوار پوش بتنی طرح چوب، دیوارپوش آجری، سنگ مصنوعی و …

2 دیدگاه

  • یوسفی

    سلام. تشکر از مطلب خوبتون. برای دیوار پوش حیاط میشه میکروسمنت و دیوارپوش سه بعدی رو باهم ترکیب کرد؟

    • مدیر سایت

      سلام. بله امکان پذیر هست.

  • ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *