دکوراسیون مدرن چیست

دکوراسیون مدرن چیست؟ +33 مدل دکوراسیون مدرن و شیک

اخیرا استفاده از وسایل مدرن و شیک توانسته جایگزین مناسبی برای سبک کلاسیک بزرگ و پر جزئیات باشد. با استفاده از دیزاین مدرن می‌توانید فضایی به شدت جذاب ایجاد کنید. در این پست از کارخانجات تولید بتن آشیانو به بررسی «دکوراسیون مدرن چیست؟» خواهیم پرداخت. در ادامه با ویژگی‌های دکوراسیون مدرن بیشتر آشنا می‌شوید و از فرصتی ناب برای ایده پردازی و اجرا بهره مند خواهید شد.

باید در این مسیر هوشمندانه و طبق اصول گام بردارید تا بتوانید سبک مدرن را در دکوراسیون داخلی به صورت حرفه‌ای طراحی کنید‌. اما بهتر است بدانید که بر خلاف باور عموم، سبک مدرن، به معنای استفاده از مد روز نیست. بلکه طراحی دکوراسیون مدرن بر مبنای خطوط ساده و از بین بردن بی نظمی‌ ها انجام شده است. در اصل طراحی دکوراسیون مدرن جهت ساده سازی محیط زندگی می‌باشد. به همین دلیل سبکی به نام مینیمالیسم را نیز به وجود آورده است.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن

برای آنکه یک سبک را به درستی بشناسید و یا زمانی که قصد دارید آن را اجرا کنید، ابتدا باید از ویژگی‌های آن مطلع شوید. همان طور که گفتیم استفاده از خطوط ساده و بدون تزئین از ویژگی‌های اصلی سبک مدرن است. دکوراسیون سبک مدرن سعی دارد بین تمام اجزای خانه تعادل ایجاد کند. به این ترتیب فضا را بزرگ‌‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهد. اما ویژگی‌های مهم‌ تر سبک مدرن شامل موارد زیر خواهد بود:

1. ساده بودن وسایل: در این سبک مبلمان، راحتی و دیگر اجزای خانه از طراحی ساده، دارای خطوط صاف و بدون منحنی برخوردار هستند. رنگ‌ها نیز از این قانون پیروی می‌کنند و در این سبک بیشتر رنگ های خنثی استفاده می‌شود.

2. پنجره‌ های بزرگ: خانه‌های سبک مدرن، دارای پنجره ‌های بزرگ و پرده ‌های نازک و بلند البته بدون طرح هستند. در اصل نور زیاد و نورپردازی از خصوصیات بارز این سبک می‌باشد.

3. نورپردازی صحیح: اگر نمی‌دانید دکوراسیون مدرن چیست و اصلی‌ترین المان آن چه می‌باشد، لازم است درمورد نورپردازی صحبت کنیم. نور طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است اما استفاده از انواع لوستر ، به صورت لوستر آویز، لوستر سقفی و انواع آباژور نیز در این سبک رایج است. به همین خاطر تاکید داریم که باید نورپردازی صحیح در سبک مدرن انجام شود.

در ادامه دیگر بخش‌های منزل را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی دیگر ما درباره نحوه تمیز کردن میکروسمنت را بخوانید.

ویژگی ‌های دکوراسیون مدرن

ویژگی های اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن

برای ایجاد دکوراسیون مدرن در فضای پذیرایی و نشیمن به ترکیب مبلمان متناسب و استفاده از لوازم کاربردی پذیرایی نیاز داریم. اما رعایت برخی موارد می‌تواند در این فضا سازی حائز اهمیت باشد. مواردی همچون:

• نور طبیعی که به آن تاکید داشتیم
• پلان باز برای استفاده موثر از فضای مثبت و منفی در دکوراسیون
• مواد طبیعی یعنی استفاده از چوب، بامبو و سنگ و…
• فضای ذخیره سازی داخلی و حفظ دکوراسیون از شلوغی و هر چیزی که به وجود آن نیازی ندارید.

شاید ایجاد یک دکوراسیون مدرن در وهله‌ی اول به نظر افراد سخت باشد. اما زمانی که با این اصول آشنا شوید، در می‌یابید که به آسانی می‌توان این سبک از دکوراسیون را در هر محیطی ایجاد کرد. استفاده از دکوراسیون داخلی منزل مدرن حتی مناسب بازسازی منازل نیز خواهد بود. مثلا زمانی که قصد دارید محیط پذیرایی خود را مطابق با سبک مدرن بازسازی کنید ابتدا بهتر است از کف، دیوارها و سقف شروع کنید.

مثلا برای تغییر دیوارها می‌توان از دیوار پوش ‌بتنی کمک گرفت. دیوارپوش های بتنی برای دکوراسیون داخلی مناسب هستند و دارای انواع مختلف طرح، جنس و رنگ می‌باشند. اگر شما هم از ژورنال این طرح‌ ها دیدن کنید، در اولین نگاه متوجه تناسب دیوارپوش با سبک مدرن خواهید شد. از دیگر مواردی که برای اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود، دیوارپوش سه بعدی بتنی برای تی وی وال می‌باشد. این نوع دیوار پوش که برای جدا کردن محیط تی وی از دیگر بخش‌های پذیرایی استفاده می‌شود، در طرح‌ و رنگ‌های مختلف موجود می‌باشد. مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و برخی از آنها قابل شستشو هستند. با این تفاسیر می‌دانیم که دکوراسیون مدرن چیست و در اتاق پذیرایی چه شرایطی دارد.

ویژگی‌های اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن

ویژگی آشپزخانه مدرن

دکوراسیون مدرن آشپزخانه، یکی از دکور های پرطرفدار برای منزل است. البته از این دکوراسیون می‌توان برای محیط‌های کاری نیز استفاده کرد‌. آشپزخانه مدرن تعادل کاملی بین فرم و عملکرد خود برقرار می‌کند و به صورت یکپارچه در اکثر خانه ‌ها ادغام می‌شود. اما عناصر ضروری آشپزخانه شامل:

• کابینت ساده با خطوط براق و تمیز و رنگ‌های مشکی، نود یا خنثی (در طیف رنگی خاکستری) می‌باشد‌.
• آشپزخانه جزیره که برای فضای باز و بزرگ می‌باشد. اجرای این سبک باید به درستی انجام شود. میزهای کانتر جزیره با دیگر اجزای آشپزخانه متناسب باشد.
• لوازم مدرن در این سبک از دکوراسیون با دیگر قسمت‌های آشپزخانه مطابقت دارد. لوازم خانگی استیل یا سیلور، انتخابی محبوب در آشپزخانه‌های مدرن هستند.

اما یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای کفپوش، دیوارها یا کانتر آشپزخانه، میکروسمنت است. زمانی که به عنوان یک ماده کفپوش استفاده می‌شود، میتواند سبک مدرن را در محیط آشپزخانه پایه گذاری کند‌. این محصول به صورت روکش صاف، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. علاوه بر جذابیت و زیبایی، کفپوشی بادوام بوده و نگهداری آن آسان است. برای نصب نیاز به تخریب گسترده سطوح زیرین ندارد. در حوزه طراحی آشپزخانه مدرن از کانترهای میکروسمنتی استفاده می‌شود. این محصول نیز قابلیت سفارشی ‌سازی در رنگ، بافت و پرداخت میکروسمنتی دارد. برای ایجاد آشپزخانه جزیره نیز گزینه‌ای مناسب خواهد بود. در این شرایط بهتر است دیواری‌ های آشپزخانه با دیگر قسمت‌ها تناسب داشته باشد‌. می‌توانید از میکروسمنت کمک بگیرید و دیوارهای ساده را به سطوحی بافت‌دار و مدرن تبدیل کنید.

ویژگی آشپزخانه مدرن

ویژگی آشپزخانه مدرن 2

ویژگی آشپزخانه مدرن 3

ویژگی های سرویس بهداشتی

طراحی داخلی مدرن سرویس بهداشتی و حمام نیز، از دیگر بخش‌های مهم خانه است. این بخش را می‌توان با استفاده از خطوط صاف و تمیز، فضاهای پیشخوان ناقرینه و اشکال هندسی دیزاین کرد. در این سبک سرویس بهداشتی، ظاهر سرد و براق و رنگ های ساده، فضای منظم با حداقل بهم ریختگی دکوراسیون و… رعایت می‌شود. فراموش نکنید که هندسه نیز نقش مهمی در طراحی دکوراسیون مدرن دارد. استفاده از رنگ‌های سنتی در این سبک مرسوم بوده و رنگ‌های خاکستری بتنی، نقره‌ای، فولاد ضد زنگ، برنزی و مسی از نمونه‌های پرطرفدار آنها می‌باشند‌.

در انتخاب رنگ و مواد به تناسب شیرآلات و دیگر وسایل حمام و سرویس بهداشتی توجه داشته باشید. اگر به دنبال ایجاد هماهنگی و تناسب میان دکور محیط و وسایل هستید و نمیدانید دکوراسیون مدرن چیست، بهتر است از میکروسمنت کف و دیوار سرویس بهداشتی استفاده کنید. گرچه استفاده از این نوع میکروسمنت با دیگر انواع آن متفاوت است، زیرا از میکروسمنت مخصوص مناطق مرطوب استفاده می‌شود. برای محیط‌های حمام و دستشویی استفاده از میکروسمنت دیوار (سطوح عمودی) مناسب است. چرا که سبک مدرن را در دکوراسیون سرویس بهداشتی شما تکمیل خواهد کرد. جهت خرید میکروسمنت و استعلام قیمت کلیک کنید.

ویژگی‌های سرویس بهداشتی

ویژگی های پله ها در دکوراسیون مدرن

راه پله در طراحی ساختمان‌های مدرن نقش بسزایی دارد. اما اگر بخواهیم یک راه پله‌ی مدرن، خلاقانه و جدید ایجاد کنیم، باید از جذاب‌ترین و جدیدترین متریال کمک بگیریم. راه پله در سبک دکوراسیون مدرن با طراحی برجسته تناسب دارد. راه پله جزء بسیار مهم هر پروژه ساختمانی، مسکونی یا تجاری است. به همین خاطر منحصر به فرد بودن آن بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب خواهد کرد‌. همچنین می‌تواند معماری متفاوتی را برای دکوراسیون شما رقم بزند. از قضا در این سبک پله‌ بتن اکسپوز جالب‌ترین و زیباترین متریال برای سبک مدرن می‌باشد. البته در این سبک از متریال دیگری همچون چوب، فلز، شیشه و سنگ نیز استفاده می‌کنند. اما زمانی که صحبت از جدیدترین متریال است، نمی‌توان پله‌ی بتن اکسپوز را با دیگر موارد مقایسه کرد. اما برای اجرای آن از سبک‌های مختلفی ایده می‌گیرند.

• راه پله مستقیم: یکی از رایج‌ ترین طرح‌ ها برای محیط‌های مسکونی و تجاری خواهد بود. این سبک مقرون به صرفه است و تناسب زیادی با دکوراسیون مدرن دارد. همچنین می‌توان از پله ‌های پیش ساخته بتن اکسپوز یا فلز استفاده کرد.

• پله های مارپیچ: یکی از انواع پله ‌های جذاب و فشرده است که طراحی منزل شما را جذاب‌تر خواهد کرد. از این نوع پله‌ها برای اقامتگاه های کوچک و خانه های جمع و جور بیشتر استفاده می ‌شو‌د. به راحتی قابل نصب است اما برای نصب به تخصص نیاز دارد.

• پله های Floating :از زیباترین و جدیدترین سبک پله برای منازل مدرن می‌باشد. با کمک تکنیک های جدید ساختمانی این طرح را در امتداد دیوار یا وسط اتاق اجرا می‌کنند. این طرح به شما نشان می‌دهد که در اصل دکوراسیون مدرن چیست و چه تاثیری در راه پله دارد.

ویژگی‌های پله‌ها در دکوراسیون مدرن

ویژگی کفپوش منزل در دکوراسیون مدرن

بخش مهمی از دکوراسیون مدرن به کف منزل بستگی دارد. کفپوش مناسب برای دکوراسیون خانه های مدرن، باید مقاوم در برابر ضربه باشد. همچنین زیبایی و ظاهر دکوراسیون خانه های مدرن را حفظ کند. یک کفپوش مناسب باید مقاوم در برابر رطوبت و عایق حرارت و صدا باشد. این خصوصیات در هر متریالی وجود ندارد. مثلا استفاده از پارکت شاید زیبایی ظاهری داشته باشد اما پس از گذشت مدتی دچار فرسایش شده و آسیب‌پذیر است. همچنین در برابر ضربه مقاوم نیست و قابلیت عایق بودن ندارد. از این جهت اخیرا استفاده از کفپوش بتنی رواج پیدا کرده است. این نوع پله دارای طراح های مدرن و مینیمال است و از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.

مهم ترین اصول دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

برای حفظ زیبایی و جذابیت سبک مدرن لازم است اصولی را رعایت کرده و هوشمندانه اقدام کنید.

• مرتب سازی مناسب: ایجاد نظم و ترتیب در فضای مدرن برای افزایش کارایی و ظاهر جذاب فضا ضروری است.
• روشنایی مدرن: استفاده از منابع نور مدرن مانند چراغ‌های LED و روشنایی‌های مخفی در سبک دکوراسیون مدرن اهمیت ویژه‌‌ای دارد‌. ایجاد افکت‌های نوری متنوع و جذاب در دیزاین مدرن نیز رایج است.
• آثار هنری مدرن: اگر به دنبال رفع سادگی بیش از حد سبک مدرن هستید، بهتر است از آثار هنری معاصر و مدرن به عنوان عناصر تزیینی استفاده کنید.
• استفاده از مصالح مدرن: مصالحی مانند شیشه، فلز، بتن، کفپوش دیپسی و چرم در دکوراسیون داخلی مدرن جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد. این مصالح به طراحی فضا، طعمی مدرن و صنعتی میبخشند.
• رعایت سادگی: رعایت اصل سادگی در دکوراسیون داخلی منزل مدرن را فراموش نکنید. چرا که همین ویژگی سبب به وجود آمدن این سبک خواهد شد و شما با مشاهده آن متوجه خواهید شد که دکوراسیون مدرن چیست.
• ارتقاء فناوری: از دیگر جذابیت‌های این سبک، استفاده از فناوری خواهد بود. با در نظر داشتن ارتقاء فناوری می‌توانید حال و هوایی تکنولوژیک به محیط‌ خانه خود اضافه کنید.
• استفاده از انواع میز: برای فضای مدرن از اکسسوری کمک نگیرید. بلکه به دنبال هویت بخشی به یک نشیمن مدرن یا پذیرایی باشید‌. انواع میز با کاربردهای مختلف می‌تواند حال و هوای خاصی به محیط شما القا کند‌.
• اکسسوری های مدرن: نهایت استفاده از اکسسوری باید براساس اصول سبک مدرن باشد. می‌توان از مواردی همچون آینه، شمعدان و گلدان به سبک مدرن کمک گرفت.

اصول دکوراسیون داخلی مدرن چیست

سخن نهایی

در عصر جدید علاقه به سادگی و استفاده از دکوراسیون داخلی مدرن به شدت رواج یافته است. تقریبا می‌توان گفت همه‌ی افراد تمایلی بی اندازه به داشتن یک فضای امن، زیبا و آرام دارند. از این جهت پیشنهاد ما به این دسته از افراد ایجاد فضای مدرن برای منزل است. با ایجاد این سبک می‌توان شرایط را برای تمرکز و آرامش ذهن به وجود آورد. البته استفاده از رنگ‌های روشن تاثیر زیادی در حفظ آرامش فرد دارد. در کنار این شرایط بهتر است از رنگ‌های روشن مانند سفید، شیری، کرم و… کمک بگیرید. حال که مثل یک متخصص در زمینه طراحی داخلی مدرن اطلاعات دارید، میتوانید ایده پردازی کنید. سپس بر اساس شرایط محیط زندگی یا کاری خود اقدام نمایید.

در این میان استفاده از جنس مصالح و متریال صحیح را فراموش نکنید. چرا که این سبک بر مبنای سادگی بنا شده و تنها متریال و مواد مصرفی می‌تواند مدرن بودن سبک محیط را بیان کند. هر چند که شما در انتخاب متریال یا وسایل موردنیاز محدودیتی نداشته و با تنوع بازار می‌توانید به هر آنچه که بخواهید دسترسی داشته باشید. حال که آموختیم دکوراسیون مدرن چیست و چگونه می‌توان آن را اجرا کرد، در این زمینه می‌توانید از متخصصین کارخانه آشیانو مشاوره یا کمک بگیرید. همچنین سوالات بی پاسخ خود را با آنها مطرح کنید. چرا که این برند برای زیبا سازی محل زندگی شما یا دیگر محیط‌های مختلف می ‌کوشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *